Κυριακή 31 Μαΐου 2009

ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ - ΜΙΚΡΟΠΩΛΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

Δύο συγκλονιστικά κείμενα

Το πρώτο κείμενο είναι κείμενο που έφτιαξαν οι μετανάστες - μικροπωλητές της Πλατείας Νέας Σμύρνης.
Το δεύτερο είναι η προσωπική ιστορία ενός από αυτούς.
Η απομαγνητοφώνηση και η μετάφραση έγιναν
από την Ομάδα Αλληλεγγύης
στους μετανάστες - μικροπωλητές
του Ελεύθερου Γαλαξία.

Όλοι μας έχουμε μια δύσκολη και τρομακτική ιστορία να διηγηθούμε. Αφήσαμε τις κοινότητες μας γιατί τις χτυπούν πριν ακόμα αναπτυχθούν. Κατεβήκαμε από την Νοτιοανατολική Νιγηρία, όπου οι άνθρωποι έχουν εξεγερθεί για τα δικαιώματά τους και την ελευθερία να ζήσουν. Αλλά τα δικαιώματά τους αυτά καταπατούνται και εξευτελίζονται καθημερινά. Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε χάσει τους δικούς μας σε μάχες μεταξύ της κυβέρνησης και των κοινοτήτων μας. Η κυβέρνηση στέλνει στρατιωτικές δυνάμεις όχι για να διατηρήσουν την ειρήνη αλλά για να σκοτώσουν όλους τους ενήλικες στις κοινότητές μας. Αυτό έχει προκαλέσει τη δημιουργία στρατιωτικών ομάδων αντίστασης που σκοπό έχουν να προστατεύουν τις κοινότητές και το δικαίωμα των ανθρώπων να ζήσουν. Αλλά άνθρωποι πεθαίνουν καθημερινά και τα ΜΜΕ δεν είναι εκεί για να αποκαλύψουν στον κόσμο αυτά που συμβαίνουν.

Φύγαμε από εκεί για να έρθουμε στην Ευρώπη με σκοπό να προστατεύσουμε τη ζωή μας γιατί οι τόποι μας δεν ήταν ασφαλείς για να ζήσουμε. Πέρασαν μήνες για να φτάσουμε στην Ελλάδα. Για μας η ζωή δεν είναι στρωμένη με ροδοπέταλα. Αλλά όποιος έχει φύγει από τη χώρα του πρέπει να βρει ένα τρόπο επιβίωσης. Ψάξαμε για δουλειές αλλά ήταν πολύ δύσκολο να βρούμε κάτι. Γίναμε μικροπωλητές όχι επειδή θέλουμε να είμαστε στους δρόμους αλλά επειδή αναζητούσαμε έναν τρόπο επιβίωσης. Δεν είμαστε εγκληματίες και δεν είμαστε επικίνδυνοι για την κοινωνία. Αλλά μας κυνηγούν καθημερινά από την δημοτική αστυνομία κι αυτό μας σπρώχνει προς την παρανομία. Κάποιοι από εμάς δουλεύουμε χρόνια στην πλατεία της Νέας Σμύρνης και έχουμε ήδη γίνει κομμάτι της περιοχής.

Καλούμε τους ανθρώπους της Νέας Σμύρνης που μας προσφέρουν την φιλοξενία τους να μας βοηθήσουν να σταματήσουμε αυτή την απειλή.

Από τους μικροπωλητές της Πλατείας της Νέας Σμύρνης
----------------------------
Αυτή είναι η ιστορία ενός μετανάστη στην Ελλάδα.

Είμαι από τη Νιγηρία. Ήρθα στην Ελλάδα λόγω των δυσκολιών της ζωής. Ζούσα μια άνετη ζωή στη χώρα μου, όπου είχα δικό μου μαγαζί. Ειδικεύομαι στα αυτοκίνητα. Πουλάω αυτοκίνητα στη Νιγηρία. Μετά έχασα την δουλειά μου στη Νιγηρία και ήρθα στην Ελλάδα.

Είχα ένα όνειρο: να ζω άνετα όπως κάθε άνθρωπος. Αλλά δεν ήξερα ότι το όνειρό μου θα γίνει μια μέρα το πρόβλημά μου. Πέρασα πόνο και τρόμο.

Παντρεύτηκα μια Ελληνίδα. Για δύο χρόνια πλήρωνα το νοίκι .Είχα μια δουλειά απλά για την επιβίωση. Στο τέλος μου δημιούργησε προβλήματα. Κατάστρεψε το έγγραφά μου. Δεν την είχα ακουμπήσει ποτέ. Μου είπε ότι είναι υποχρέωσή μου να συνεχίσω να πληρώνω το νοίκι του σπιτιού.
Το 2005, ήταν Χριστούγεννα όταν με συνέλαβαν. Ο αστυνομικός με συνέλαβε για τριάντα κομμάτια CD, για δύο δάχτυλα CD. Ακόμα και ο υπάλληλος τον παρακάλεσε «Σε παρακαλώ, μην τον πας αυτόν στο δικαστήριο». Αλλά αρνήθηκε. Με έκλεισαν στη φυλακή στις 24 των Χριστουγέννων και με άφησαν στις 25 στις τέσσερις ακριβώς.

Ήμουν σ’ ένα λεωφορείο στην Ελλάδα με τη δεύτερη γυναίκα μου που ήταν έγκυος στο παιδί μου. Και μια ηλικιωμένη γυναίκα φώναξε την γυναίκα μου και της είπε «Μην μου πεις ότι το παιδί που έχεις στην κοιλιά σου το έκανες με μαύρο άντρα. Θέλεις να γεννήσεις μαϊμού?» Την κοίταξα και ήταν περίπου στην ηλικία της μητέρας μου, περίπου 70 χρονών.

Έχω καταλάβει κάτι γι’ αυτή τη ζωή. Η ζωή η ίδια είναι ένα μυστήριο. Για όποιον διαβάζει την ιστορία μου, πέρασα πολλά κλάμα, προσβολές, εξευτελισμούς, αλλά το πιο σημαντικό πράγμα που έμαθα στη ζωή μου είναι ποτέ να μην τα παρατάω. Να πιστεύεις πάντα την καρδιά σου και ο Θεός είναι μαζί σου. Ξέρω ότι αυτό που κάνω εδώ στην Ελλάδα, δεν είναι κάτι για το οποίο είμαι περήφανος. Θα υπάρξει και για εμένα μια ευκαιρία για να βρω μια καλύτερη δουλειά αργότερα.

Αυτή είναι η ιστορία μου.

1 σχόλιο:

  1. Πολύς λόγος γίνεται για την αφομοίωση των μεταναστών. Οι συνήγοροι της αφομοίωσης δε γνωρίζουν στοιχειώδη ιστορία.
    1) Στην Ρωσία είχε ''εισάγει'' η Μ. Αικατερίνη αρκετούς Γερμανούς. Αυτοί δεν αφομοιώθηκαν. Παρέμειναν Γερμανοί και μετά την πτώση του ανατολικού Μπλοκ επέστρεψαν στη Γερμανία ακριβώς όπως επέστρεψαν στην Ελλάδα οι Πόντιοι.
    2) Εμείς σα λαός ζήσαμε επί 2.300 χρόνια, από το Μ. Αλέξανδρο και μετά σε καθεστώς αυτοκρατορίας με μια σειρά άλλους λαούς. Δεν αφομοιωθήκαμε από κανένα. Ούτε από τους Ρωμαίους ούτε από τους Τούρκους που μας είχαν κατακτήσει. Επίσης δεν αφομοιώσαμε άλλους λαούς.
    3) Οι Εβραίοι της διασποράς. Παρέμειναν Εβραίοι και τήρησαν τις παραδόσεις τους επί 2.000 χρόνια.
    4) Στη νεότερη ιστορία έχουμε τα γκέτο μεταναστών στη Γαλλία και τη Γερμανία.
    5) Μη συγχέετε την ανάμειξη των φυλών π.χ. της λευκής φυλής έστω και διαφορετικής προέλευσης στην Αμερική. Η Αμερική είναι κράτος μεταναστών.
    6) Ιστορικά δε μου είναι γνωστό κανένα παράδειγμα αφομοίωσης χωρίς να παραγνωρίζω ότι συγκεκριμένες μονάδες χάθηκαν μέσα σε άλλους λαούς. Όταν ένας Έλληνας παντρευτεί μια ξένη στο εξωτερικό χάνεται οριστικά.
    Με βάση τα ανωτέρω η αφομοίωση μεταναστών και ειδικά συμπαγών κοινωνικών ομάδων σε ένα εθνικό κράτος δεν είναι δυνατή. Η μόνη πολιτική που απομένει είναι αυτή της φιλοξενίας. Δηλ. οι μετανάστες να μένουν χωρίς τις οικογένειές τους για ένα χρονικό διάστημα μέχρι πέντε χρόνια και ύστερα να επιστρέφουν στις χώρες τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παραδόσεις

Παραδόσεις
Δείτε τη! αξίζει!

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP